Thursday 3 January 2013

d'persimpangan Dilema




ok! sumanya brmula smsa aku tido dgn nyenyak~~
17.12.12: hp bnyi? angkat dlm keadaan mamai.. rupanya yg kol tu staff Tadika Laman Cerdik.. then! u know what?? aq dpt offer krja kat tadika ni?? Alhamdulillah, punya la segar trus siap b'peluh2 jwb kol...
after that, kol bliau tnya cmna pendapat mreka?? sedih sgt2, respond mak sgt2 aku xsgka, yela dulu sruh kita cri keja pastu dah dpt xkasi plak?? pelik tpi benar.. yg best tu dgr la ceramah (30 mnit bsama Mak) ok fine, aku faham knapa mak xbgi.. 1st sbb jauh kat Kualaq Lumpoq, mak skrg kat johor xsmpat nak jumpa, mcm2 lgi la alsan yg agak munasabah, yg paling pnting mak xsggup nak pisah gan aku.. ok! aku rileks jak dulu, buat strategi, mlm tu aq kol balik tpi kali ni mlalui ayah.. Alhamdulillah ayah bagi so mak xkata apa la...hohohoh.. yela, gaji prmulaan 800, mkan mnum d'tnggung 3kali shari, tmpat tggal dsediakan.. ok apa?? pastu dah mmg impian aq nak jdi cikgu tadika~

18.12.12: hp bunyi lgi? still dlm keadaan yg sama aku tga tido.. kali ni kol dri akak angkat aku.. dia ajak keja keja kat Bank... ok! bunyi cam best, *dalam hati, aku ambil diploma pendidikan islam awal knak2 cmna nak keja kat bank?? kang bank tu meriah oleh aku stiap pagi b4 start keja suma staff kena nynyi! hahah!!


lastly, aku dengan rela hati lepaskan pluang yg aku nanti2 skian lama ni...nak jadi teacher! *proud to be Kindergarten Teacher! sapa kata xsedih tpi apa bleh wat dah nsib badan, anggap jak la rzeki aku blom ada..say good bye to KL..:(




*Proud to be a kindergarten teacher!
(just call me Cikgu Sitti not cikgu Bedah ok! hihihi)



disebabkan hal itu, aku masih memegang jwatan pengganggur brjaya.. hoho! igt best jadi pnggur ni? owg lain dah bribu2 duit dlm poket, aku msih sen2 tu pon duit mak ayah? apa celop?! sapa xnak keja wei! nak ada duit sndiri, bantu mak ayah? tapi mungkin blum smpai seru aku lgi, so nak wat cmna sabar jak la... mungkin juga Allah tlah mrancang yg tbaik untuk aku... aku kena usaha dan tawakal kepada Nya... smoga aku dimurahkan rezeki.. Amin... 




*Lelong2 ada budak dsini sedang cari pkejaan..
sapa2 yg baik hati bagi la dia kerja ksian..hohoho






*muka2 pengganggur bjaya (terserlah dsitu).. hohoh!








Sharing is Caring but! sometime is Boring..
Assalamualaikum jawab sayang xjawab dosa.....ahaks!










No comments:

Post a Comment