Monday 7 January 2013

Soalan Bonus?


Assalamualaikum...



Hari bganti hari,bulan bganti bulan genap la 7 bulan aku mjadi pengganggur bjaya (mana xbjaya, tido,makan,tgok tv,on9 tu jer aku tahu) *jgan jeles uolls hihi!

dalam msa 7bulan ni la, telinga aku nak tcabut dengar soalan2 bonus,soalan cepumas suma ada..hoho

Situasi ptama (asal jumpa family) 

~sdah habis belajar ka? iya sdah..
~kerja dmna skrg? blom keja lgi..
~kenapa blom keja? blom ada rzeki..hehe

situasi kedua (asal jumpa kwan lama)

~tom! ko wat pa skrg? xda wat pa d'uma jak
~ko sdah keja ka? blom lgi ksian..
~ko sdah kawin? belum, awal lagi ar..
~kenapa ko makin kurus? ah! em mungkin aku jarang makan kot..

soalan2 sbegini la akan sntiasa d'ajukan kpda iolls smpai iolls naik muak nak jwb..*hampeh!

camna nak ckp, bkan aku xnak keja tpi mgkin rzeki blom ada nak wat cmna? tpi paling sedih bila mak gua sndiri keluarkan statement bikin gua sentap beb! (bila la ko keja ni kan? jadi mak boleh la dduk2 tgok tv jak) time tu bderau darah *actually airmata saja nak cover.. (yala, mak doakan la spya sya cpt dpt keja so mak duk uma jak,xpyah pegi mjual2 lgi, duk uma jga mkn mnum adik2 gan ayah) time tu Allah jak yg tau cmna prasaan aku.. yela owg lain tnya la cmna soalan bonus gores dn menang pon ADA AKU KESAH! skali mak sndiri tnya tak kau msuk bilik,pelan2 tarik selimut ngis xsudah la sndiri2 smbil mgenang nsib diri... :'(







*dlam sedih2 tu sempat jga m'try masak spaghetti 
wlaupon rupa dia cm pelik skit (pucat jer, xsempat hias)
tpi adik2 aku melantak smpai mjilat jari..hihi






Sharing is Caring but sometime is boring....









No comments:

Post a Comment